Разпределението на 268 милиона лева за увеличението на заплатите в няколко ведомства обсъжда на заседанието си днес Министерският съвет. Възнагражденията ще бъдат повишени средно с 215 лева за ниво "изпълнител" до 375 лева за ръководители , считано от 1 януари 2024 г. Цел е да се преодолеят диспропоциите в заплатите в бюджетните организации. Подготовката на документа отне повече от три месеца.
Най-много са заделените пари за увеличаване на възнагражденията на служителите в Националната агенция за приходите - 30 милиона лева. За Агенцията за социално подпомагане предвидената сума е над 16 милиона и половината лева. Социалните работници в Агенцията, които са близо 2600 души, ще получат по 231 лева повече, а минималната им основна заплата става 1400 лева.
За повишаване на заплатите в Националния осигурителен институт са предвидени 13 милиона лева, за НЗОК - над 8.5 млн. лева, близо 6 милиона – за Агенция "Пътна инфраструктура" и над 3 милиона за агенция "Борба с градушките".
Само за служителите на Националния статистически институт новите размери на индивидуалните основни месечни заплати се определят считано от 1 март. За тях са предвидени малко под 3 милиона лева.
Източник - БНР